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2_유배자의 영성

내 삶 속의 《불(Fire)》과 《칼(Sword)》- 8가지 강력한 교훈

지난 날을 돌이키면서 후회스러운 일들을 생각해 봅니다.
저의 최대 약점 중 하나는 나의 과거현재의 효율성을 망치고 있다는 사실을 인정하지 못했다는 것이었습니다.
저는 자신의 정서적 필요와 영적 필요를 보지 못했기 때문에 
그리스도 안에서 누릴 수 있는 치유도 구하지 않았습니다.
저는 성공하려는 자기 욕망의 배후 동기를 제대로 검토해 보지 않은 채 무조건 앞으로 내닫는 짓을 했습니다.
그래서 실패를 반복하였지만 올바르게 반응했던 기억이 없습니다.
내 삶 속에 있었던 많은 해결 과제들을 생각하며 오늘 사색의 실마리를 잡아보겠습니다.

 

때때로 우리의 삶에서 나쁜 일들이 일어나 우리는 그것이 우리인지, 하나님인지 또는 마귀인지 알지 못하지만 에스겔은 그런 일이 일어날 때 그것이 하나님이라는 것을 알게 될 것이라고 말합니다. 의심의 여지가 없습니다. 그들은 어떻게 알았습니까? 그들에게는 그것을 예언한 예언자들이 있었습니다. 
예레미야는 그것을 유다에서 예언했습니다. 
에스겔은 그것을 바벨론에서 예언했습니다.
(Sometimes bad things happen in our lives and we do not know if it is us, if it is God or if it is the Devil at work but Ezekiel says that when this happens, they will know that it is God.  There will not be any doubt.  How did they know?  They had prophets who predicted it. 
Jeremiah predicted it in Judah. 
Ezekiel predicted it in Babylon.
)

그 도시가 함락된 지 약 5개월 후에 바빌론에 있던 유대인들은 그 사실을 알게 되었습니다. 에스겔은 그 일이 일어나기 5년 전에 그것을 알고 예언했지만 아무도 그의 말을 믿지 않았습니다. 많은 사람들은 그들의 도시가 결코 파괴될 수 없다고 생각했습니다. 그 도시가 결코 멸망하지 않을 것이라고 말하는 예언자들이라고 주장하며 돌아다니는 사람들이 있었습니다. 그들은 하나님의 말씀이 있다고 주장했습니다. 예루살렘은 하나님의 거처였습니다. 어떻게 파괴될 수 있겠습니까? 그것은 파괴할 수 없었다. 우리가 사람들에게 심판과 불못에 대해 말할 때 아무도 우리를 믿지 않습니다. 우리에게도 에스겔이 가지고 있는 것과 같은 문제가 있습니다.
(About five months AFTER the city fell, the Jews in Babylon found out about it. Ezekiel found out five years BEFORE it happened and predicted it but no one believed him.  Many thought that the city could never be destroyed.  There were people going around claiming to be prophets who said that the city would never be destroyed.  They claimed to have a word from God.)

내 삶 속의 《불(Fire)》과 《칼(Sword)》이 어디서 왔는지를 알아야 합니다.
저는 그 출처에 대해서 잘 몰랐습니다. 

 

8가지 강력한 교훈 (Eight Powerful Lessons)

1. 하나님의 진노와 분노를 당하는 것보다 더 무서운 것은 없습니다.
(Nothing is more frightening than to face the wrath and anger of God.)

살아 계신 하나님의 손에 빠져 들어가는 것은 두려운 일입니다. 당신은 “나는 구원받았기 때문에 이것에 대해 걱정할 필요가 없습니다. 예수님은 나를 위해 십자가에서 하나님의 진노를 담당하셨습니다.” 그것은 사실이지만 두 번째 요점으로 이어집니다.
(It is a terrible thing to fall into the hands of the living God.  You say, “I do not have to worry about this because I am saved.  Jesus bore God’s wrath for me on the cross.”  That is true but it brings us to our second point.)

2. 하나님은 그의 백성에게도 죄를 심판하신다.
(God judges sin, even in His people.)

에스겔 21장에서 그분은 하나님의 원수가 아니라 그분의 백성에게 칼을 보내십니다. 당신은 “그것은 구약(OT)에 있습니다. 그것은 신약(NT)에서 우리에게 적용되지 않습니다.” 요한계시록에서 예수님은 공언하는 그리스도인들에게 그의 칼을 보내어 그들과 싸우겠다고 위협하십니다( 요한계시록 2:16 ). 언어는 매우 비슷합니다.
(In this chapter, He sends the sword, NOT on the enemies of God but on His own people. You say, “That is in the OT.  That does not apply to us in the NT.” In the Book of Revelation, Jesus threatens to send His sword on professing Christians and fight AGAINST them (Revelation 2:16).  The language is very similar.)

3. 하나님은 때로 악인을 심판의 도구로 사용하십니다.
(God sometimes uses the wicked as instruments of His judgment.)

하나님은 악인을 포함하여 그분의 목적을 위해 무엇이든 사용하실 수 있습니다. 그분이 자신의 뜻을 행하기 위해 악인을 사용하실 수 있다면 분명히 당신과 나를 사용하실 수 있습니다.
(God can use anything for His purposes, including the wicked.  If He can use the wicked to do His will, He can certainly use you and me.)

4. 한 나라의 지도자가 죄를 지으면 온 나라가 고통을 당한다.
(When the leaders of a nation sin, the whole country suffers.)

우리 나라가 고난을 당하면 하나님의 백성도 고난을 당합니다. 하나님은 다른 사람의 죄에 대해 우리에게 책임을 묻지 않으시지만(에스겔 18장) 우리는 때때로 다른 사람의 죄의 결과로 고통을 받습니다.
(When our nation suffers, God’s people suffer. God does not hold us accountable for the sins of other people (Ezekiel 18) but we sometimes suffer the consequences of the sins of others.)

5. 하나님은 모든 것을 완전히 주관하신다.
( God is completely sovereign over everything.)

그는 악한 나라들과 악한 통치자들을 다스리는 주권자입니다. 그는 느부갓네살을 다스리는 주권자였습니다. 그는 아돌프 히틀러에 대한 주권자였습니다. 그는 오컬트에 대한 주권자입니다. 느부갓네살은 갈림길에 이르렀고 어느 도시를 공격할지 결정해야 했습니다(예루살렘 또는 암몬). 그는 세 가지 다른 형태의 형태를 사용했고 그들은 모두 예루살렘을 먼저 공격할 도시로 지적했습니다(21:21-22).
(He is sovereign over wicked nations and wicked rulers.  He was sovereign over Nebuchadnezzar.  He was sovereign over Adolf Hitler.  He is sovereign over the occult.  Nebuchadnezzar came to a fork in the road and had to decide which city to attack (Jerusalem or Ammon).  He used three different forms of divination and they all pointed to Jerusalem as the city to attack first (21:21-22).)

6. 설교자는 메시지를 한 번 이상 말해야 합니다.
(Preachers need to say their message more than one time.)

반복을 사용해야 합니다. 어떤 목회자들은 이것을 아주 잘합니다. 우리 목사님(포도나무교회, 여주봉목사)도 아주 잘 합니다.
그들은 또한 한 가지 이상의 방식으로 메시지를 전달하고 에스겔이 그랬던 것처럼 다감각적 접근 방식을 사용해야 합니다. 그들은 에스겔처럼 메시지에 감정적으로 관여해야 합니다. 에스겔은 메시지를 전했을 뿐만 아니라 가슴을 치며 울고 통곡했습니다. 그는 공개적으로 애도의 조짐을 보였다.
(They need to use repetition.  Some pastors are very good at this.  They also need to say their message in more than one way and to use a multi-sensory approach, like Ezekiel did. They should be emotionally involved in their message , like Ezekiel was.  Ezekiel not only delivered a message, he wept, wailed and beat his chest.  He showed signs of grief in a public way.)

7. 성경적 설교가 모두 긍정적인 것은 아닙니다.
(Biblical preaching is not all positive.)

일부는 부정적입니다. 에스겔은 장에서 몇 가지에 대해 설교하라는 지시를 두 번 받았습니다. 오늘날 어떤 목사들은 그 개념을 잃어버렸다. 우리는 다른 극단으로 가서 완전히 부정적이기를 원하지 않지만 완전히 긍정적이기를 원하지도 않습니다. 우리는 하나님의 온전한 뜻을 전해야 합니다.
(Some of it is negative. Ezekiel was told two times in the chapter to preach against some things.  Some ministers today have lost that concept. We do not want to go to the other extreme and be all negative but we do not want to be all positive either.  We should preach the whole counsel of God.)

8. 리더는 오직 하나님의 은혜로 책임진다.
( Leaders are only in charge by the grace of God.)

언제든지 제거할 수 있습니다. 하나님은 그에게 관을 제거하고 면류관을 벗기라고 말씀하셨습니다(21:26). 그는 더 이상 왕이 아니게 될 것입니다.  

하나님이 “ 때와 기한을 바꾸시나니 그는 왕들을 폐하고 다른 사람들을 일으키신다” (다니엘 2:21 , NIV). 

하나님은 “ 낮은 자는 높이고 높은 자는 낮추리라. ”( 에스겔 21:26 NIV ).

(They can be removed at any time. God told him to remove the turban and take off the crown (21:26).  He would no longer be king any more.  Daniel 2:21 says that God “changes times and seasons; he deposes kings and raises up others” (NIV).  God says, “The lowly will be exalted and the exalted will be brought low.” (Ezekiel 21:26 NIV).)

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