본문 바로가기

99_해설과 해석

Crazy 가사 및 해석 - 날스 버클리의 노래

자신이 원하는 삶을 살기 위해서는
위험을 감수할 용기가 있어야 한다는 메시지를 담고 있습니다.

 

 

 

* 이 곡에서 I  You를 오가는데 둘 다 본인을 말하는 것 같습니다.

1절 가사
I remember when
I remember, I remember when I lost my mind


There was something so pleasant about that place
Even your emotions have an echo in so much space

And when you’re out there without care
Yeah, I was
out of touch
But it wasn’t because I didn’t know enough


I just knew too much

Does that make me crazy?
Does that make me crazy?
Does that make me crazy?
Possibly
1절 가사
난 기억나 그때가
난 기억나, 난 기억나 정신줄 놓을 때가
거기에는 엉청 즐거운 뭔가가 있었어
심지어 감정이 메아리치지, 다양한 공간에서
게다가 신경도 쓰지 않으며
맞아, 난 건들지 못했지
하지만 충분히 알지 않아서가 아니였어
꽤 많이 알고 있었어
그것이 나를 미치게 했어?
그것이 나를 미치게 했어?
그것이 나를 미치게 했어?
아마 그럴지도
2절 가사
And I hope that you are having the time of your life
But think twice, that’s my only advice
Come on now, who do you, who do you, who do you
Who do you think you are



Ha
ha ha, bless your soul
You really think you're in control

I think you're crazy
I think you're crazy
I think you're crazy
Just like me


2절 가사
내가 바라는 건 네 삶을 사는거야
그런데 다시 생각해봐, 그게 내 유일한 충고야
자 이제, 누구라고 너는,
너는 누구라고 생각하니

ㅎㅎㅎ
, 네 영혼을 축복해

네가 진짜로 잘 조절하고 있다고 생각해
내가 생각하는 건 넌  미쳤어
내가 생각하는 건 넌  미쳤어
내가 생각하는 건 넌  미쳤어
같애

3절 가사
My heroes had the heart to lose their lives out on the limb

And all I remember is thinking I want to be like them

Ever since I was little
Ever since I was little it looked like fun


And it's no coincidence I've come
And I can die when I'm done

But maybe I'm crazy
Maybe you're crazy
Maybe we're crazy
Probably

3절 가사
내 영웅들은 모두 목숨 걸고 위험을 감수할 용기를 갖고 있었어
그리고 내가 기억하는 것은 나도 그들처럼 되고 싶다는 생각이야
내가 어릴 적부터
내가 어릴 적부터 그건 재미있어 보였거든

그리고 그건 내게 온 우연이 아니야
그리고 이 일이 끝나면 죽을 수 있어
그런데 아마도 난 미쳤어
아마도 너 미쳤어
아마도 우린 미쳤어
아마도
반응형